Rejestracja domeny w 1&1 Polska to ogólna kiszka!!!
„Lepiej jest już u Pana Franka który kupił vps’a i udaje wielką firmę rejestracyjno-hostingową, u Frania przynajmniej wszystko jest zautomatyzowane.”
dnia: 30 grudnia 2012 r.
Wykupiłem domenę, jak wyglądała transakcja, opiszę poniżej.
Po zarejestrowaniu domeny globalnej, brak możliwości zapłaty od razu lub z poziomu panelu administracyjnego.
Wykonałem telefon do bok, aby zapytać jak mam zapłacić za domenę. Dowiedziałem się, że trzeba czekać na fakturę Proformę, w której będzie link do płatności.
Czas oczekiwania to około pół godziny od zamówienia i że zaraz powinienem ją otrzymać.
Poinformowałem Pana z bok że od momentu zamówienia do obecnej chwili nic nie otrzymałem a minęła już ponad godzina, kazano mi nadal czekać.
Proformę otrzymałem od chwili zamówienia po około 3 godzinach.
Postanowiłem zapłacić przelewem (jako że nie ufam płatnościami kartą) poprzez link który otrzymałem w mailu z proformą. Przekierowało mnie na przelewy24 (bank browser), podczas płatności wystąpił błąd, bank browser poinformował mnie że mam wpisać dane do przelewu ręcznie. Tak też uczyniłem.
Na drugi dzień dostałem zwrot gdyż transakcja nie została wykonana.
Przelewy24 dały mi możliwość otrzymania zwrotu kwoty 0,90zł netto po odliczeniu 2zł za przelew 🙂 , bądź możliwość wykorzystania otrzymanego od nich kodu do zapłacenia za inna transakcję.
Już byłem zły że tyle czasu straciłem na marne.
Nie miałem wyboru więc wykorzystałem kod.
Jeszcze raz skorzystałem z linka 1&1 do płatności, ze strony przelewy24 wszystko przebiegło pomyślnie. Przekierowało mnie na stronę 1&1 i tam kolejny problem, pusta strona.
Przesłałem kilka maili do boku 1&1 z potwierdzeniami z banku, z płatności24.
W odpowiedzi poinformowano mnie że przekazano moje potwierdzenie płatności do działu księgowości i mam czekać, postarają się załatwić moją sprawę jak najszybciej.
Zadzwoniłem do bok po kolejnych dwóch godzinach aby usłyszeć to samo.
Konsultanci przecież nie mogą mi tak po prostu włączyć tej usługi, bo było by to za proste, musi zrobić to specjalistyczny dział. Swoją drogą ciekawe gdzie później dział księgowości przekaże moją sprawę 🙂
Jest godzina 18:01 dnia 31-12-2012 czekam już ponad dobę zobaczymy co dalej.
Dnia 01-01-2013 postanowiłem zarejestrować jeszcze jedną domenę xxx.com.pl korzystając z promocji iż jest za 0zł, jak zwykle dostałem potwierdzenie zawarcia umowy i te inne nic nie wartościowe maile od nich.
W tym jak i poprzednim przypadku domena pojawiła się także w panelu zarządzania.
I w obydwu przypadkach ktoś inny mógł mnie wyprzedzić i ją zarejestrować.
Dnia 02-01-2013 g.00:32 dostałem informację dotyczącą domeny xxx.info że:
Uprzejmie informuję, że Pana zapłata nie została jeszcze zarejestrowana w naszym systemie. Księgowanie może potrwać do 5 dni.
O godzinie 7:17 po wysłaniu kilku maili dotyczących obu domen dostałem kolejną informację na maila:
Szanowny Panie xxx,
dziękujemy za wiadomość.
Uprzejmie informujemy, że domena xxx.com.pl została zamówiona przez osobę trzecią w firmie
AZ.pl Sp. z o.o.
ul. Niedzialkowskiego 24(IX p.)
71-410 Szczecin
Polska/Poland
+48.422999111
domena@az.plw dniu 01.01.2013 o godzinie 16:05:44.
W przypadku dalszych pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu 22 397 4316.
Dodam że w jednej z kilku rozmów telefonicznych z konsultantami informowałem iż może się tak stać ponieważ domeny są atrakcyjne i czy nie da się tego przyspieszyć.
Powiedziano mi że ich polityka firmy jest taka że to Klient ma się dopasować do firmy a nie firma do niego.
Następnie o godzinie 15:40 dostałem maila że moja druga domena globalna xxx.info nie może zostać zarejestrowana.
Znów ktoś mnie wyprzedził, zarejestrował ja ktoś o 06:14:31 dnia 02-01-2013r.
Dnia 4 stycznia 2013 r dostałem zwrot gotówki przez 1&1 za domenę globalną.
Podsumowując:
Zamówiłem dwie domeny, żadna z nich nie została zarejestrowana przez mnie, straciłem czas i nerwy.
Jeżeli zależy nam na szybkiej rejestracji domeny i chcemy uniknąć przejęcia przez kogoś innego należy wybrać inną firmę (osobiście przetestowałem az.pl i home.pl, także śmiało mogę polecić, tam mamy pewność że nikt nas nie wyprzedzi).
– minusy:
- ogromny czas oczekiwania na włączenie usługi w przeciwieństwie do konkurencyjnych firm w których wszystko jest zautomatyzowane.
- bok i pomoc techniczna jest czynna 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu niestety przestają odpowiadać jeżeli już powstaną jakieś problemy
-/+ neutralnie:
- czas oczekiwania na połączenie telefoniczne z konsultantem to maksymalnie 20-30 sekund, niestety nie są w stanie nic zrobić
A planowałem wykupić u nich także hosting, dzięki Bogu nie nie zdążyłem.
ps. Niedługo postaram się napisać o Hostingu co wybrać, oczywiście z tych których testowałem.
Niestety muszę potwierdzić. Rejestracja domeny u tego dostawcy to droga przez mękę. Jeśli komuś zależy na czasie proponuje skorzystać z innej platformy
z jakich firm ty korzystasz?, możesz coś polecić? A co z ovh.pl?
pozdrawiam
Wczoraj niestety zarejestrowałem u nich domenę .pl i nadal czekam na jakąkolwiek informację. W home.pl wcześniej rejestrowałem i trwało to kilka minut. Wiec radzę korzystać z innego operatora.
No niestety, a ta ich promocja na domeny .blog itd to parodia. Co ja testowałem i mogę polecić to na pewno az.pl, home też spoko tylko jak korzystasz z promocji to później musisz u nich przedłużyć.
1AND1 to kicha ! Potwierdzam.
Jak chcesz się użerać i nie otrzymać faktury, i do tego problemy z domeną ….to polecam 1and1 !